Daniel och de små tomtarna

De små grodorna är lustiga att se. Really.

Skip to: Content | Sidebar | Footer

Den vänliga supporten

1 maj, 2006 (20:37) | Daniel, Film/TV/Radio, Jobb | Av: MaxH

MP3-spelaren fungerar bra och i den hörde jag på jobbet en reklam för Sandå måleri. I den lovade de att sina hantverkare inte jobbar svart. Alltså, om ett företag måste gå ut och lova en sådan sak officiellt är det nått knas. Jag känner inte till dem mer än namnet och antagligen har inte de något att göra med skulden till ryktet bland hantverkare heller. Min pappa inflikade i debatten att det kan vara negativ reklam också eftersom man då vet att de är dyra. Alla mynt har två sidor.

Jag har ett nytt, tillfälligt, jobb. Det består av att koppla elskåp som går till kranar, vi är några stycken från mitt förra jobb som är där. Jobbet är visserligen enklare och, som man säger, softare. Men det negativa är att man måste stå hela dagarna vilket är ganska jobbigt. Men antar att man tränar lite muskler samtidigt…

Förresten, ska berätta en annan sak. I tisdags när jag kom hem var min dator helt död. Efter några timmars pillande verkade det vara nätaggregatet, den manick som ger ström till alla andra manicklar. Eftersom tillverkaren av det ger tre års garanti var det ingen fara med det, däremot var jag inte helt säker och det kunde istället vara fel på moderkortet, manicken som håller koll på alla andra manicklar, och på det var det bara två veckor kvar på garantin på den delen. Som resultat startade jag omedelbart en e-postkorrespondans med såväl tillverkaren till nätaggregatet, Antec, samt inköpsstället för moderkortet, Komplett.se. Alla var mycket vänliga mot mig och Antec sa i princip till mig att lämna in nätaggregatet där du köpt det, Datacorner, en lokal butik över disk. Skulle de krångla skulle jag höra av mig till Antec så fixar de biffen. Skönt där med backup där. Jag antar att de har råd med det när deras produkter är de bättre på marknaden.

Till saken hör att fakturan för nätaggregatet är inte så värst åtkomlig just nu. Jag ringde till Datacorner och förklarade mitt elände och då sa de helt enkelt att jag kunde köpa ett nytt nätaggregat på öppet köp som jag sedan lämnar tillbaka när garantiärendet från Antec är utklarat. Även om jag nu inte kan lämna tillbaka nätaggregatet så ansåg jag det vara värt att spendera 550:- för att kunna använda datorn dessa dagar. Annars hade jag varit utan i säkert tio dagar minst. Fett med credits till Datacorner, Antec och Komplett för deras trevliga bemötande i problemtider.

Våren känns i luften. Skönt tycker jag.

Kommentarer

Kommentar av Pues vaya, no dices nada del pobrecito caracol que nos encontramos, ?qué habrá sido de él?
Skrevs 01 Maj 2006, 20:42

Pues vaya, no dices nada del pobrecito caracol que nos encontramos, ?qué habrá sido de él?

Kommentar av Trevligt, måste nog också införskaffa ett nytt nätagg, blir väl Antec pga supporten :)
Skrevs 01 Maj 2006, 20:50

Trevligt, måste nog också införskaffa ett nytt nätagg, blir väl Antec pga supporten :)

Kommentar av Du verkar vara rik på erfarenheter av prat med supportpersonal, av de tidigare inlägg jag har läst. Skönt att du förhandlade dig till en så bra deal.
Skrevs 03 Maj 2006, 19:12

Du verkar vara rik på erfarenheter av prat med supportpersonal, av de tidigare inlägg jag har läst. Skönt att du förhandlade dig till en så bra deal.

Skriv en kommentar