Daniel och de små tomtarna

De små grodorna är lustiga att se. Really.

Skip to: Content | Sidebar | Footer

Saker jag absolut ogillar eller rent av hatar

2 maj, 2008 (06:39) | Allmänt, Daniel, Interwebben, Politik, Skola | Av: MaxH

  • Att logga in på bloggen och få meddelandet att man borde uppgradera den. Förstår de inte att jag istället vill skriva ett inlägg om saker jag absolut ogillar eller rent av hatar? Jaja…
  • Tidiga morgnar, som denna. Speciellt när man gick och la sig för två timmar sedan.
  • Att göra saker i sista stunden, som till exempel inlämningsuppgifter inför redovisningar som är på klämdagar, till exempel den fredagen den andra maj.
  • När routern dör eftersom det var ett strömavbrott i stan. Och vägrar leva igen. Vila i fred, idiotiska lilla D-link. Jag hoppas jag aldrig får se dig eller dina kusiner igen, ty du har blivit ersatt av Linksys (som är en del av Cisco), WRT54GL som har ett öppen firmware (=linux).
  • Att hitta på idiotiska sidor som tillexempel VLT.se, för att skaka fram en länk till bloggen. Framförallt eftersom man själv pluggade Informationarkitektur för ett tag sedan. För att hitta länken slutade det med att använda google istället.
  • Att ringa till tele2 och felanmäla att deras internetutrustning hickar, vilket sker nån gång varannan månad cirka, och behöva höra ”Vi genomför ständigt undersökningar för att förbättra…” och efter själva ärendet få svara på fem helt värdelösa frågor som inte ger dem den feedback jag vill ge dem.
  • Att man i telefonen måste höra på alla deras menyval innan man kan knappa in var man vill.
  • Och så klart deras väntetid. (Skaffade precis ett 3-abbonemang, ringt dit fyra gånger, aldrig väntat mer än 1 minut).
  • Att när man väl kommer fram att prata med en människa och lyckas få till en anmälan, så måste de gå igenom sin jäkla lista. ”Har du provat att stänga av brandväggen? Har du provat att byta kabel? Har du provat att byta duplexlägen?” Söta lilla Sara eller Linda eller Michelle eller vad-i-helvete-du-nu-heter i kundtjänst, detta är 20:e gången jag ringer er och jag kan den listan och skiter totalt i att göra det du säger då jag vet att det är ert fel av bara känslan eller symptomen. Jag orkar inte att göra det igen för att ni vill påvisa att felet är mitt. Alltså ljuger jag dig rakt upp i ansiktet och svarar ja på alla dessa frågor. Och när du säger åt mig att teknikerna vill ha min dator på hela tiden och få reda på min MAC-adress för att kunna kontrollera, ger jag dig routerns istället.
  • Att Telias kundtjänst är värre. Hjälpte en bekant med hans bredband, det tog fyra minuter innan jag kunde prata med en person. Kompisen fick sitta i kön istället.
  • Att tele2-teknikerna dagen efter inte ser något fel eftersom hickan bara varar maximalt nån timma, oftast under 15 minuter.
  • Att jag lägger på och glömmer ändå att dissa Tele2 i deras ‘kontinuerliga undersökning’.
  • En specifik lägenhet med fönster längs med hela väggen åt sydväst, men inget annat håll. Det blir varmt då.
  • Regeringen vi har just nu. De tar inte hand om internetanvändare, främjare av ny teknik eller om studenter. Synd att jag är alla tre här. Avsätt dem vetja?
  • Negativa blogginlägg som detta.

Skriv en kommentar