Saker jag absolut ogillar eller rent av hatar

2 maj, 2008 (06:39) | Allmnt, Daniel, Interwebben, Politik, Skola | Av: MaxH

  • Att logga in p bloggen och f meddelandet att man borde uppgradera den. Frstr de inte att jag istllet vill skriva ett inlgg om saker jag absolut ogillar eller rent av hatar? Jaja…
  • Tidiga morgnar, som denna. Speciellt nr man gick och la sig fr tv timmar sedan.
  • Att gra saker i sista stunden, som till exempel inlmningsuppgifter infr redovisningar som r p klmdagar, till exempel den fredagen den andra maj.
  • Nr routern dr eftersom det var ett strmavbrott i stan. Och vgrar leva igen. Vila i fred, idiotiska lilla D-link. Jag hoppas jag aldrig fr se dig eller dina kusiner igen, ty du har blivit ersatt av Linksys (som r en del av Cisco), WRT54GL som har ett ppen firmware (=linux).
  • Att hitta p idiotiska sidor som tillexempel VLT.se, fr att skaka fram en lnk till bloggen. Framfrallt eftersom man sjlv pluggade Informationarkitektur fr ett tag sedan. Fr att hitta lnken slutade det med att anvnda google istllet.
  • Att ringa till tele2 och felanmla att deras internetutrustning hickar, vilket sker nn gng varannan mnad cirka, och behva hra ”Vi genomfr stndigt underskningar fr att frbttra…” och efter sjlva rendet f svara p fem helt vrdelsa frgor som inte ger dem den feedback jag vill ge dem.
  • Att man i telefonen mste hra p alla deras menyval innan man kan knappa in var man vill.
  • Och s klart deras vntetid. (Skaffade precis ett 3-abbonemang, ringt dit fyra gnger, aldrig vntat mer n 1 minut).
  • Att nr man vl kommer fram att prata med en mnniska och lyckas f till en anmlan, s mste de g igenom sin jkla lista. ”Har du provat att stnga av brandvggen? Har du provat att byta kabel? Har du provat att byta duplexlgen?” Sta lilla Sara eller Linda eller Michelle eller vad-i-helvete-du-nu-heter i kundtjnst, detta r 20:e gngen jag ringer er och jag kan den listan och skiter totalt i att gra det du sger d jag vet att det r ert fel av bara knslan eller symptomen. Jag orkar inte att gra det igen fr att ni vill pvisa att felet r mitt. Allts ljuger jag dig rakt upp i ansiktet och svarar ja p alla dessa frgor. Och nr du sger t mig att teknikerna vill ha min dator p hela tiden och f reda p min MAC-adress fr att kunna kontrollera, ger jag dig routerns istllet.
  • Att Telias kundtjnst r vrre. Hjlpte en bekant med hans bredband, det tog fyra minuter innan jag kunde prata med en person. Kompisen fick sitta i kn istllet.
  • Att tele2-teknikerna dagen efter inte ser ngot fel eftersom hickan bara varar maximalt nn timma, oftast under 15 minuter.
  • Att jag lgger p och glmmer nd att dissa Tele2 i deras ’kontinuerliga underskning’.
  • En specifik lgenhet med fnster lngs med hela vggen t sydvst, men inget annat hll. Det blir varmt d.
  • Regeringen vi har just nu. De tar inte hand om internetanvndare, frmjare av ny teknik eller om studenter. Synd att jag r alla tre hr. Avstt dem vetja?
  • Negativa blogginlgg som detta.

Skriv en kommentar