Daniel och de små tomtarna

De små grodorna är lustiga att se. Really.

Skip to: Content | Sidebar | Footer

Com Hem, kom bort, del två

6 mars, 2009 (13:40) | Daniel, Film/TV/Radio | Av: MaxH

För att inte bli fast i ett onödig stor kostnad på grund av min egen glömska ringde jag nu till Com Hem och försökte lösa den här jäkla soppan. Jag låtsades dock att jag inte ringt förut för att få se om jag skulle få mer roliga svar. Givetvis kom det mer.

Jag söker en funktion när man har loggat in på deras kundsida och behöver hjälp att hitta den. Som svar på det säger norrlänningen först att ”Det smidigaste är att vi byter åt dig här”, men jag säger att jag vill ändå göra det själv på internet själv senare. Svaret på själva kärnfrågan är attÂ? ”Jag vet inte hur den sidan ser ut” och lite senare också ”Jag har aldrig sett/använt den sidan”. Hon försvarar att det är så eftersom det är en abonnemangsbyteskostnad på 150:- som jag får om jag gör det själv på internet, som jag inte ska ha eftersom jag är i en kampanj. Jag kontrade med att funktionen ändå inte finns på webben, oavsett om det är en kostnad eller inte.

Med tanke på historiken vet uppenbarligen inte någon på kundtjänst hur den nämnda sidan ser ut. Varför jobbar de då på kundtjänst?

Eftersom det är fjärde gången jag ringer om detta ger jag upp och låter dem ändra detta åt mig nu, med löfte att jag kan ändra mig innan den 18e maj då kampanjen går ut. Så de ber om personnummer igen (fast jag knappade in detta i telefonkön).

Com Hem, sick my duck.

————

Tillägg: Mailade kundtjänst med hänvisning till dessa två blogginlägg, för att de ska kunna förbättra deras avskyvärda kundhantering. Och gissa vad jag får till svar…

Hej och tack för ditt e-postmedelande.

Detta ärende skall du skriftligen skicka till kundrelationer i härnösand.

Tyvärr så kan inte vi på kundtjänst hjälpa dig med detta.

Jag frågade om de skämtade och bad dem att inte be mig krångla till saker för mig eftersom de inte kan hantera copypaste mellan olika system eller skriva ut mailen. Kundtänket verkar helt bortblåst hos dem. Som om marknadslogiken helt ruttnat bort i hjärnan på dem.

Kommentarer

Pingback från […] i såna här piratebay-tider. Som grädde på den pannkakan verkar det här med logik verkar vara svårt för en del människor och organisationer. För en tid sedan införde Valve någon slags […]
Skrevs 20 Apr 2009, 23:04

[…] i såna här piratebay-tider. Som grädde på den pannkakan verkar det här med logik verkar vara svårt för en del människor och organisationer. För en tid sedan införde Valve någon slags […]

Skriv en kommentar